Intr-un moment de impas al fabricii noastre de cutii, am fost nevoiti sa luam o decizie radicala. Iar deiciza a luat numele de "macaron".

Cum in 2009, in Romania nici nu auzisem acest termen, am pornit cu scepticism. Vom produce un ambalaj pentru export, destinat unui produs de care nici nu mai auzisem, daramite sa-l fi incercat. Dar ce-o avea atat de special acest "macaron"?

Nu dupa mult timp am aflat raspunsul la temerile noastre. Un raspuns care ne-a incantat.

Am lansat primul ambalaj altfel. Altfel decat tot ceea ce produsesem pana in acel moment. Era produsul nostru. Cutia pentru "macarons", un produs original, realizat in mare parte manual (si acesta un motiv de scepticism intr-o lume tot mai industrializata).

De aici a pornit tot. O reorientare de 180 de grade, de la ambalajele industriale pentru cosmetice si produse farmaceutice, realizate in totalitate pe masini de productie, in cantitati industriale, la cutia pentru "macarons", ale carei finisaje sunt realizate manual.

A avut un asemenea succes, atat de rapid si de neasteptat, incat curand am lansat si cutia dubla, tripla si apoi multe alte modele de cutii pentru "macarons".

Azi, cutia de "macarons" sta la baza productiei noastre.

Dar ce e acest "macaron" si ce face din el un produs atat de apreciat in Franta si, mai nou, si in Romania?

Un desert simplu, dar special, moale, dar crocant, frumos si gustos. Atrage prin faptul ca se poate realiza intr-o gama larga de arome si cutori (ca si ambalajul nostru, de altfel). E ca un curcubeu care iti gadila simturile.

Interesant e ca s-a nascut in Italia, dar azi e un simbol al cofetariei franceze.

E plin de istorie, dar atat de prezent.

E un produs atat de complex si de special, incat s-a raspandit in intreaga lume,, insa Franta s-a consacrat ca patrie-mama.

Si, cum ziceam, Franta, Italia, Elvetia, SUA, Canada, Australia, ba chiar si Japonia si Coreea au preluat minunatia, si-au pus amprenta culinara si au transformat-o in trend.

In Paris se cumpara macarons de peste 150 de ani. Si inca se cumpara. De la magazine de specialitate si pana la McDonalds, in Paris gasim macarons.

E atat de celebru, incat are si o zi a lui: 20 martie, "ziua macaron".

A ajuns si in Romania si auzim tot mai mult. Patrunde incet, dar sigur. Sa-l primim cu drag si sa-i oferim si din aroma noastra.

Noi pregatim ambalajul: simplu si rafinat, plin de culoare, dar elegant, pe masura a ceea ce poarta in interior.

Vive le macaron! :)